SUK Årsmöte 2014

Hejsan!

Jag är en newbie (mitt första inlägg här på Confessiones) och jag tänkte skriva några ord om årsmötet som var på Marielund nu i helgen.

Kan börja med att säga att jag inte hade särskilt höga förväntningar på det hela. Trodde det skulle bli oseriöst, flummigt och att jag inte skulle ha särskilt mycket att säga till om. Jag åkte framförallt med för att testa det. Det blev i alla fall inte som jag trodde vilket glädjer mig väldigt mycket! Som nykomling är det alltid trevligt med positiva överraskningar. Blev verkligen välkomnad på ett fint sätt av alla som var där och fick ett litet smakprov på hur gemenskapen i SUK (Sveriges Unga Katoliker) ser ut. Som en stor kärleksfull familj. Big like!

Finns verkligen inte mycket att klaga på. Mötet flöt på bra utan några komplikationer och hela helgen i sig var välplanerad. Mötet avslutades dessutom klockan 19.57 på lördagen vilket tydligen var ett rekord! Så lite extra mycket "fritid".
Kvällarna var fyllda med musik, dans och härligt umgänge, jättetrevligt verkligen. Man kan inte riktigt förvänta sig mer av ett årsmöte, det var trots allt inte ett läger.
Det jag tar med mig hem efter detta årsmöte är självklart alla goa människor som jag ser fram emot att träffa igen, men även lite bättre förståelse kring hur saker och ting fungerar inom SUK. Detta lär jag göra om!

Så är du som läser detta också en nykomling som är lite osäker på det här med årsmöten och nytt folk, tveka inte. Nästa årsmöte borde du anmäla dig. Jag ångrar mig i alla fall inte.

Och så vill jag avsluta med ett TACK till Alla som var med och bidrog till den goa stämningen!!